Branding

Be a
flamingo
in a flock of
pigeons.

Be a flamingo in a flock of pigeons

Weet jij wat mensen over je bedrijf vertellen? Welk gevoel breng je bij ze op? En klopt hun gevoel met wat jij écht aan hen wil communiceren?

Want dat is de essentie: ‘branding’ is iemands buikgevoel.

Een positief gevoel oproepen is geen geheime goocheltruc. Met een beetje wetenschap kan je je makkelijk oriënteren: de juiste kleuren, vormen en boodschappen zijn essentieel. Maar wat is ‘juist’?

Om deze vraag te beantwoorden, moet je je klanten kennen. En goed weten hoe je hen kan helpen in hun zoektocht naar geluk, liefde, welvaart, gezondheid, succes,…

People don't buy what you do,
they buy why you do it.
— Simon Sinek

We leven in een digitale wereld, maar mensen blijven hunkeren naar een gevoel van verbondenheid. Wanneer je een duidelijke visie hebt en je missie helder kan formuleren, is het voor hen makkelijker om zich te identificeren met je merk.

Met een relevante merkpersoonlijkheid, transparante kernwaarden en een solide positionering creëren we een strategisch actieplan. Dit dient als basis voor een overtuigende look & feel en een sterke boodschap.

Zo bouwen we samen aan een merk dat harten verovert. Benieuwd naar hoe we te werk zullen gaan? Lees hieronder meer over mijn aanpak.

Eerste intake

In een eerste, gratis kennismakingsgesprek gaan we na of het klikt.

  • Wat heb je exact nodig?
  • Welke concrete doelen wil je bereiken?
  • Wat is je budget?
  • Is je deadline haalbaar?
  • Maar ook: klikt het tussen ons? Aangezien we intensief gaan samenwerken aan jouw merk en bedrijf, wil ik dat we er allebei een fijne ervaring aan overhouden.

We nemen helikopterzicht van je bedrijf en leggen zo de mogelijke hindernissen in je communicatie bloot.

Discover

Als bij de intake blijkt dat we een goede match zijn, gaan we over naar de ontdekkingsfase. Door middel van een intensieve workshop, ontdekken we wie je bent, wie je ideale klanten zijn, hoe ze je vinden en waarom ze bij jou aankloppen (of net niet?). We vertalen dit naar een gericht actieplan waarin duidelijk is welke stappen je nu best eerst onderneemt om je bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Mini strategisch kompas
Ideaal voor start-ups en zelfstandige ondernemers

  • 4u durende workshop
  • Inzichten over je ideale klant
  • Solide positionering van je bedrijf
  • Welke marketing inspanningen zijn prioritair?
  • PDF overzicht van de inzichten

Doorlooptijd: 1 week

Compleet strategisch kompas
Ideaal voor zowel nieuwe als bestaande bedrijven met meerdere medewerkers

  • 2 x 6u durende workshop
  • Inzichten over je ideale klant (1-3)
  • Heldere positionering van je bedrijf
  • Welke marketing inspanningen zijn prioritair?
  • Boodschappen/Messaging
  • Stem en toon
  • Klant journey funnel
  • PDF overzicht van de inzichten

Doorlooptijd: 3 weken

Create

In deze fase zie je je bedrijfspersoonlijkheid tot leven komen. We definiëren alle elementen die je bedrijf tot een sterk merk vormen. Hoe voelt het aan, wie trekt het aan, hoe komt het over? We laten je merk spreken zodat loyale klanten trouwe volgers worden. Bij elk logo ontwerp is een strategisch kompas een absolute vereiste (mini of compleet). Want enkel met een solide strategie bouw je een sterk merk.

Logo ontwerp

  • Je definitieve logo ontwerp of herwerking van je huidige logo
  • Look & feel van je merk: kleuren, vormen, patronen, stijl van fotografie
  • Je logo in verschillende formaten voor gebruik in print en digitaal
  • Brand book: een visueel logopaspoort

Doorlooptijd: 6 à 8 weken

Activate

Tijd om de harten van je klanten te veroveren. We passen je brand toe op verschillende dragers, offline en online. Afhankelijk van wat jij net nodig hebt kiezen we uit:

Offline

huisstijl / briefpapier / visitekaartjes / enveloppen / powerpoint of keynote presentaties / brochures / magazines / relatiegeschenken / illustratie / bus-aan-bus bedeling / advertenties / sales tools / signalisatie / belettering / gevelbekleding / …

Online
webdesign / webshop / informatiearchitectuur / development / ux design / zoekmachine optimalisatie / zoekmachine advertenties / social media templates / online marketing / …

Q&A

Nee. Je bent zeker niet verplicht om alle fases te doorlopen. Je kan na elke fase besluiten om niet meer samen te werken. Het is wel aan te raden om alle fases te doorlopen om van je bedrijfsidentiteit één samenhangend geheel te maken.
Dat kan ook. In dat geval verwijs ik je graag door naar een collega. Ik stel vast dat een merk enkel succesvol is als op voorhand de juiste fundering gelegd wordt. Ik wil mijn klanten écht helpen met hun bedrijf, identiteit en persoonlijkheid. Zonder eerst samen de juiste basis te leggen, kunnen we niet bepalen of we eenzelfde visie voor ogen hebben. Waardoor we de doelstellingen van je bedrijf niet waarmaken en zo misschien inkomsten mislopen. Dat wil ik vermijden.
Hoewel ik het technisch gezien wel kan, ben ik niet op zoek naar dit type opdrachten. Ik wil mensen écht helpen hun passie te vertalen naar een merk. Heb je iemand nodig die jouw schets kan digitaliseren, verwijs ik je graag door naar een collega.
De termijnen zijn een raming. In de praktijk kunnen deze termijnen korter of langer zijn. Uit ervaring weet ik wel dat dit een correct gemiddelde is. Een logo moet je passen, het moet klikken en je moet er mee vertrouwd zijn. Dat kies je dus niet op 1 week tijd. Ik neem je graag mee in mijn proces om je te laten zien wat bij je past en waarom.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share