Nieuw: Level Up Online – de podcast

5/5 - (1 stemmen)

Vraag jij je wat Level Up Online is? Kom in deze allereerste aflevering meer te weten over wie ik ben, wat mijn achtergrond is en waarom ik deze podcast start.

Transcript 👇

Ben jij een ambitieuze ondernemer die graag online wil met je aanbod? Hoe begin je daar aan? Welkom in de allerleerste aflevering van Level Up Online!

Hey, ik ben Ann-Sophie, webdesigner en in deze podcast vertel ik je over mijn switch van een pure 1-op-1 service naar een online aanbod. Je volgt vanop de eerste rij mijn complete proces, van opstart tot lancering en beyond. Met eerlijke getuigenissen wil ik jou graag tonen wat werkt (en wellicht ook wat niet werkt). Kortom: ik wil een toegankelijk rolmodel zijn om jouw transformatie naar een succesvolle online ondernemer te vereenvoudigen. 

In deze eerste podcast wil ik mezelf voorstellen, waarom ik deze podcast gestart ben, en waar de titel vandaan komt.

Wie ben ik?

Ik ben Ann-Sophie en ik ben de host van deze podcast. Ik bouw websites, meer bepaald WordPress websites. Ik ben 36 jaar, ik woon samen met Sven, de papa van mijn kindjes. Ik ben mama van 2 lieve zonen, genaamd Jules en Leon.

Ik werk sinds jaar en dag bij een brand en web agency en sinds 2019 startte ik in bijberoep als grafisch vormgever en webdesigner.

Corona came by, ik zei het agency life vaarwel in mei 2021 en startte in hoofdberoep. In juli van datzelfde jaar startte ik mijn vennootschap Sunday June op.

Ik startte dus als vormgever, brand designer, maar mijn voorliefde is altijd webdesign geweest. Mijn interesses breiden ook uit naar online marketing, funnels, mindset en business topics.

Het is niet omdat je de techniek goed onder de knie hebt dat je een goede ondernemer bent.

Bekijk even deze video over het boek The E-Myth van Michael Gerber:

Alles begint met de ondernemersmindset: je werkt aan marketing, aanbrengen van leads, prijssetting, sales,… Allemaal dingen die ik NIET leerde op school (behalve dan de klassieke marketing). Online marketing bestond niet, dus kon het ook niet aangeleerd worden op de schoolbanken.

Ook webdesign leerde ik daar niet, dit was puur uit eigen interesse, ik ben dus een echte autodidact. Ik had snel door dat je met WordPress makkelijk aanpasbare websites kon maken, geoptimaliseerd voor zoekmachines.

Toen waren er jammer genoeg nog geen page builders, geen visuele editors, dus deed ik het met heel veel code en programmeerwerk. Heel veel trial & error dus!

Waarom deze podcast?

Wat heeft dat nu te maken met online ondernemen?

Ik bouw websites, dat is een pure 1-op-1 dienstverlening.

Mijn website basis pakket is vrij compleet:

  • WordPress website die klanten zelf kunnen aanpassen
  • met een blog
  • Out of the box goed ingesteld om te optimaliseren voor zoekmachines
  • van nature hou ik rekening met het bereiken van je doelen, conversie vind ik dus belangrijk
  • huiswerk: bedoeld om je positionering, je ideale klant en je hele strategie te definiëren

In dat opzicht is mijn website basispakket een hybride model: een dienstverlening met online leren.

In de ideale wereld vorm ik die graag om tot een beknopte online cursus als begeleiding van die werkdocumenten.

Met mijn basispakket wil ik mijn klant empoweren door ze te laten nadenken over hun eigen business, hun strategie terwijl IK hen ontzorg van de WordPress techniek.

MAAR ik merk dat dit voor veel mensen — en vrouwen in ‘t bijzonder — een investering is die ze niet kunnen vrijmaken. En daarmee sluit ik ongewild heel veel mensen uit.

Zij hebben vaak een bijzondere missie, om een bepaalde impact te maken op deze wereld. Wie ben ik dan om die mensen uit te sluiten? Hoe kan ik ook die mensen gaan helpen die een boodschap te verkondigen hebben?

Het antwoord daarop voor mij is dat ik ONLINE ga en mijn diensten ga omvormen tot een verkoopbaar product.

Hoe dat concreet in zijn werk gaat, weet ik nog niet. Het komt erop neer dat ik met mijn aanbod binnen het budget van deze klanten wil zijn.

Tot nu toe heb ik nog nooit een product verkocht online, dus voor mij is dit een compleet nieuw avontuur. Ook al heb ik het technisch gezien al ontelbare keren voor klanten gedaan.

Het voelt toch wel een beetje spannend omdat ik nu uit mijn comfortzone ga. De techniek heeft nog weinig geheimen voor mij, wat het mij natuurlijk makkelijker maakt om dit nieuwe avontuur aan te gaan. 

Al de rest wat er bij komt kijken is niet zo vanzelfsprekend:

  • ontwikkelen van een product
  • sales funnels
  • klanten gelukkig maken en houden met hun aankoop
  • dienst na verkoop uitwerken
  • marketing
  • sociale media

Dat is toch wel een werkpunt voor mij.

Met deze podcast wil ik mijn hele proces gaan documenteren. Als je GaryVee mag geloven moet je DOCUMENTEREN en niet creëren. 

Ik wil op dit moment gewoon content die jij nergens anders gaat vinden door mijn eigen proces uit de doeken te doen. 

Je krijgt van mij een inkijk in mijn hele proces van a tot z. Heb jij ook plannen om online te gaan, om je diensten om te vormen tot een product, om een online cursus of traject uit te werken of om digitale producten te verkopen via je website? Dan zit je bij Level Up Online aan het juiste adres.

Van waar komt de naam Level Up Online?

Het betekent in mijn ogen: een tandje hoger, een level hoger, of ook stapje hoger gaan in je business door gebruik te maken van het internet. Het is er nu, we kunnen er zowel gebruik van maken.

Voor wie het niet weet: ik ben een ontzettend grote nerd! Ik ben er niet trots op maar…

Ik speel al mijn hele leven spelletjes: retro spelletjes op Sega, Nintendo en de Gameboy, ik heb het allemaal gehad. Super Mario Bros, Tetris, Rollercoaster tycoon, Sim City, The Sims,… 

Ik hou ook van films en series, vooral fantasy en scifi, om een paar voorbeelden te noemen: Game of Thrones, True blood, Lord of the Rings, Harry Potter, Star Wars, Stranger Things,…

Zo weet je ineens ook waarom ik voor LEVEL UP gekozen heb. Het is een combinatie van mijn persoonlijkheid, mijn identiteit, de spelletjes, games, samen met een level hoger gaan in mijn eigen business.

Wat kom je te weten in mijn proces? 

  • de tools die ik gebruik
  • branding
  • strategie
  • complete webdesign proces
  • het ontwikkelen van mijn product en de logistiek
  • marketing
  • de salesfunnel
  • en ongetwijfeld alle extra golden nuggets

Ik ga ook regelmatig blogs posten over dit hele proces, en vaak gaat dat gepaard met video gewoon door de visuele aard van hetgeen ik ga maken. Ik denk dat het ook waardevol is om op een visuele manier mee te volgen met dit proces.

Deze vind je misschien ook interessant